Autonome groei dus. Dat roept de vraag op: waar blijft de langverwachte overname?
- Nielsen Monitor-Plus breidt de dekking uit met 60% van de reclamedollars besteed aan buitenreclame. Ruim 150 steden worden nu onderzocht.
- Het kijkcijferonderzoek van Nielsen Media Research moet worden uitgebreid tot buiten de thuis-omgeving (studentenhuizen, vakantiehuisjes) en tot kijken via de digitale video recorder (via de nieuwe Active/Passive meter).
- Nielsen Entertainment (bioscoopbezoek) gaat nu ook theaterbezoek meten.
- ACNielsen voegt (wederom) een nieuwe branche toe (alcohol) om marktonderzoek op los te laten.
- ACNielsen en VNU Business Media introduceren Smart Supplier: een web site met informatie over Wal-Mart (magazines en sites van VNU Business, marktonderzoek van ACNielsen).
- ACNielsen introduceert een diverse web-tools, Answers Interactive, Retail ACView, Continuous Business Intelligence en Shopper Trends.
- ACNielsen breidt zijn consumentenpanels uit, niet alleen in de VS (verdubbeling tot 125,000), maar ook in Europa (van 45,000 tot 70,000). Ook Azie moet groeien.
- Daarnaast introduceert ACNielsen in de VS de New Product Alert (online surveys naar leden die net iets nieuws gekocht hebben) en in Europa de I-Scan Impulse (een draagbare scanner voor het registereren van aankopen door panelleden).
No comments:
Post a Comment