In het Financieele Dagblad vandaag een artikel (abonnement vereist) over UPC, dat een actie zou voorbereiden om digitale TV te promoten. Ook zouden een nieuwskanaal (samen met RTL) en een sportkanaal (samen met NOS) in ontwikkeling zijn.
UPC vraagt nu nog 15 EUR/maand extra voor digitale TV. Er zou nu ook een pakket komen zonder meerkosten. De meeste andere kabelbedrijven rekenen geen meerkosten. Dat is handig in de marketing ten opzichte van KPN, dat Digitenne in de markt zet vanaf "slechts 8 EUR/maand".
De belangrijkste conclusie lijkt dat alle marketingacties, van UPC tot en met KPN, vooral goed zijn voor sector als geheel. De consument wordt opgevoed over triple play diensten.
Verder toont dit bericht aan dat het niet alleen om prijs gaat. Ook onderscheid op het vlak van content is belangrijk. UPC mikt blijkbaar op voetbal en nieuws. Ook Versatel mikt op voetbal als trigger om de triple play aan te prijzen.
De grote vragen zijn nu:
- Waarmee komt KPN bij de jaarcijfers (morgen)? Commitment aan Digitenne, of misschien toch TV-over-DSL?
- Waarmee komt Versatel bij haar resultaten (overmorgen): Wat zijn de financiele en operationele targets, hoe ziet de triple play er precies uit, hoe wordt deze gemarket? Hoe ziet eventuele verdere samenwerking met Talpa (John de Mol) eruit?
- Waartoe leidt een eventuele samenwerking van UPC/Canal+ en NOS (binnen een week)?
No comments:
Post a Comment