Monday, December 27, 2004

Michael Liedtke van Associated Press zet verschillen tussen Google en Yahoo! op een rij.
Aangevuld:
  • Strategie: Yahoo! wil een bestemming zijn, Google zit primair in de zoekmarkt.
  • Diensten: wat je wel bij Yahoo! vindt en niet bij Google is o.a.: IM, jobs, social networking (dating), broadband access en content (music, gaming, sports)
  • Innovatie: Yahoo! definieert eerst wat mensen willen, Google innoveert primair om nieuwe technologie.
  • R&D: bij Yahoo! in 2003 20% van de operationele kasstroom, bij Google 30%.
  • Sales & marketing: bij Yahoo! 22% van de omzet, bij Google 8%.
  • Advertising: bij Yahoo! ca. 80% van de omzet, bij Google 95%.
  • Werknemers: Yahoo! 7000, Google 2700.
  • Beslissingen: bij Yahoo! van de CEO (Terry Semel), niet van de beide oprichters, bij Google primair bij de oprichters (naast CEO Eric SChmidt).
  • Cross-holdings: Yahoo! heeft nog 5.9 mln aandelen Google.


No comments: