Friday, May 20, 2005

Vodafone ontdekt de onderkant van de markt

Na de introductie van Vodafone Passport (goedkoop internationaal bellen, zie mijn post van 18 mei) komt de aanbieder nu met Vodafone Simply, voor wie alleen wil bellen en SMS-sen.

Is dit een ommekeer? Net zoals alternatieve aanbieders eerst alleen de 'lucratieve zakelijke markt' opzochten, om zich vervolgens te storten op de consumentenmarkt (zoals Versatel)?

Zie ook de opkomst van MVNO's, Glory MVNO's (Call4Care) en budget labels voor de jongerenmarkt:
  • Hi van KPN Mobiel
  • Nomad van Bouygues
  • Yorn van Vodafone Portugal
  • Virgin
  • Boost van Nextel
  • BU (youth) en Obox (gamers) van Orange Israel (Partner, Hutchison)
  • Jeans van MTS in Rusland
  • Yesss! van One (Oostenrijk)
  • Yallo van TDC in Zwitserland

In ieder geval: weer lagere tarieven.


No comments: